افزایش برخورد با پزشکان قلابی در مشهد قتل خونین مرد جوان به دست سگ‌گردان! زن جوان با قرص لاغری همسرش را به قتل رساند رفتارهای مخرب در مواجهه با فرزندان بزرگسال این خوراکی خوشمزه و رنگارنک کبد کودکان را تهدید می کند کشف بیش از ۳ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک عطاری درمشهد (۵ تیر ۱۴۰۳) امدادرسانی نجاتگران هلال‌احمر به ۲۲۸ نفر سیل‌زده در اردبیل آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (۵ تیر ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۵ تیر ۱۴۰۳) | خراسان‌رضوی گرم‌َتر می‌شود واریز معوقات فروردین مستمری بگیران و بازنشستگان تامین‌اجتماعی ادامه دارد (۵ تیر ۱۴۰۳) آیین‌نامه متناسب‌سازی ربطی به بازنشستگان کارگری ندارد | تامین اجتماعی «مکلف» به اجرای متناسب‌سازی از ابتدای امسال است استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی از مصادیق جرم انتخاباتی است پیرترین زندانی اوین پیرمرد ۹۳ ساله است| آمار زندانیان مهریه در تهران چند نفر است؟ معمای مرگ پیک موتوری در کنار اتوبان (۴ تیرماه ۱۴۰۳) بالک بازار لوازم آرایشی را از محصولات تقلبی و قاچاق نجات می‌دهد کشتار هولناک خانواده تهرانی به دست دختر ۱۸ ساله شان! نجات سه شهروند از حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۴ تیرماه ۱۴۰۳) غرق شدن دختر ۱۳ ساله در بند فریمان (۴ تیر ۱۴۰۳) کشف ۶۷ کیلوگرم شیشه توسط مرزبانان خراسان‌رضوی (۴ تیر ۱۴۰۳) انسداد جاده چالوس تکذیب شد (۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

وزیر آموزش و پرورش: اولویت ما با آموزش‌های حضوری است مگر اینکه پروتکل‌ها اجازه ندهد | زمان هرکلاس حداکثر ۳۵ دقیقه

  • کد خبر: ۴۱۵۷۳
  • ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
  • ۱
وزیر آموزش و پرورش: اولویت ما با آموزش‌های حضوری است مگر اینکه پروتکل‌ها اجازه ندهد | زمان هرکلاس حداکثر ۳۵ دقیقه
وزیر آموزش و پرورش آخرین تمهیدات بازگشایی مدارس از فردا را اعلام کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، محسن حاجی میرزایی با حضور در شبکه خبر درباره علت تغییر در تصمیم گیری برای بازگشایی حضوری مدارس از فردا و در پاسخ به اینکه آیا در اتخاذ این تصمیم تعجیل نکردید؟ اظهار کرد: تصمیمات از دو ماه قبل مشخص بود که نیمه شهریور روز آغاز بازگشایی مدارس است و ما وضعیت‌های مختلفی را اعلام کرده بودیم که به اشکال مختلف عمل میکنیم.
وی افزود: با وزارت بهداشت جلساتی داشتیم و آن‌ها معتقد بودند اگر مناطق را به سفید و زرد و قرمز تقسیم کنیم، این شهر‌ها و مناطق فاصله شان با هم زیاد نیست وگاهی اوقات نگرانی درباره مناطق سفید بیشتر است و ممکن است با عدم رعایت بهداشت، شیوع بیماری بیشتر شود. تاکید وزارت بهداشت این است که یک پروتکل اجرا شود. تجربه برگزاری مراسم محرم باعث شده به گونه‌ای عمل شود که همه را یکجا ببینیم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مسئولین بهداشت به عنوان متخصصان امر پروتکل‌هایی را در اختیار ما قرار دادند و گفتند اگر رعایت شود برگزاری حضوری اشکالی ندارد و پروتکل‌ها را به مناطق اعلام کردیم گفت: طبق این پروتکل‌ها فاصله بین دانش آموزان یک متر باشد. زمان هرکلاس حداکثر ۳۵ دقیقه است. دانش اموزان در کلاس‌های مختلف و در ساعت‌های مختلف حضور می‌یابند که اجتماع انجام نشود. تهویه باید مناسب باشد. پنجره‌ها باز باشد. روی شست و شوی دست‌ها و آماده بودن سرویس بهداشتی مدارس مقرراتی را اعلام کردند.

اولویت ما با آموزش‌های حضوری است مگر اینکه پروتکل‌ها اجازه ندهد

حاجی میرزایی با بیان اینکه در دو روز سه شنبه و چهارشنبه گذشته با حدود ۱۵۰۰ نفر از مسئولین مناطق سراسر کشور جلسات پیوسته‌ای داشته ایم و موارد مطرح شده است اظهار کرد: با دو ضرورت روبرو بودیم؛ نخست بحث آموزش بود. آیا می‌توانستیم آموزش را تعطیل کنیم؟ باید آموزش را استمرار می‌دادیم. اولویت ما با آموزش‌های حضوری است. مگر اینکه پروتکل‌ها اجازه ندهد.

وی افزود: سال گذشته دو سوم محتوای آموزشی را به صورت حضوری تدریس کرده بودیم، اما برای سال تحصیلی پیش رو، از ابتدا با چنین شرایطی روبرو هستیم. معلمین باید دانش آموزان را بشناسند و روابطشان شکل بگیرد و کار را دنبال کنیم که اگر به شرایط سختتری رسیدیم امکان برقراری موثر دانش آموزان با معلم در فضای مجازی میسر باشد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اصل را بر آموزش حضوری گذاشتیم مگر نتوانیم پروتکل را رعایت کنیم اظهار کرد: هرجا تعداد دانش آموزان زیاد باشد اجازه دادیم گروه بندی کنند و در گروه‌های مختلف و زمان‌های مختلف به مدرسه بیایند. باید دانش آموزان را گروه بندی کنند. مساحت کلاس‌ها و مدارس متفاوت است. باید یک متر بین هردانش آموز با دانش آموز دیگر فاصله باشد. یک کلاس ممکن است با هفت نفر و کلاسی دیگر با تعداد بیشتر تشکیل شود.


حاجی میرزایی با بیان اینکه باید به مجموعه متخصصان خودمان اعتماد کنیم گفت: خانواده‌ها ممکن است نگرانی داشته باشند که آن را به حق می‌دانم. در درجه اول بچه‌ها جگرگوشه‌های ما هم هستند و نگران سلامتی شان هستیم و تلاش می‌کنیم آسیبی متوجه کسی نباشد. اگر خانواده‌ها نگران اند به مدرسه بیایند و با مدیر صحبت کنند. بدون مشارکت خانواده‌ها قادر نخواهیم بود سال تحصیلی را پیش ببریم.

وی افزود: اصل بر حضور بوده مگر پروتکل‌ها اجازه ندهند. اما اکنون پروتکل‌ها اجازه می‌دهند که اگر بتوانیم رعایت کنیم، آموزش حضوری داشته باشیم.


وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه برخی مدیران و معلمان گلایه کرده اند که آماده بازگشایی حضوری نبوده اند گفت: گفت: قطعا بنا بوده از ۱۵ شهریور آموزش‌ها شروع شود، معلمین و خانواده‌ها باید برای آغاز سال تحصیلی آماده می‌بودند. از قبل اعلام کرده بودیم که معلمان باید از ۱۵ شهریور در مدارس حضور داشته باشند و آن‌ها باید در هرشرایطی در مدرسه حضور می‌داشتند.

حاجی میرزایی ادامه داد:، اما برای دانش آموزان فرض این بود که پروتکل‌ها اجازه نمی‌دهند در منطقه قرمز کلاس حضوری برگزار کنیم. اما اگر پروتکل اجازه دهد اولویت بر حضور است. در پروتکل اخیر به ما اعلام کردند که این کار میسر است.
وی با بیان اینکه ضمنا وضعیت زرد و سفید ثابت نیست و دائم در نوسان است و استعلام مرتب وضعیت موجب حیرت بیشتر می‌شد گفت: اکنون قطعی است که در همه جا اصل برحضور دانش آموزان است.

بازگشایی مدارس طبق پروتکل ابلاغی وزارت بهداشت


وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا وزیر بهداشت موافق این تصمیم بوده است؟ اظهار کرد: بله، تصمیم طبق پروتکلی است که وزارت بهداست به ما ابلاغ کرده است. این تصمیم در جلسه مشترکی اتخاذ شده است. مصوبه ستاد ملی کرونا بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور و اصل بر حضوری بودن با رعایت پروتکل است. پروتکل را وزارت بهداشت می‌دهد و شرایط آموزش را ما مشخص می‌کنیم.


حاجی میرزایی درباره مخالفت‌هایی از سوی متخصصان از جمله رئیس مقابله با ستاد کرونای تهران در موضوع برگزاری حضوری مدارس می‌شود نیز گفت: ممکن است در جامعه نظرات متفاوت باشد ما به عنوان نهاد رسمی موظفیم تابع نهاد رسمی، چون ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت باشیم. رئیس مقابله با کرونای تهران هم در این جلساتی که تصمیم گیری کردیم حضور داشت و موافق بود. شاید موضوعی که به نقل از ایشان اعلام شده مربوط به گذشته باشد.
 
 
منبع:ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
وطن خواه
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
0
آفرین باید مدارس باز شود مرگ دست خداست کرونا چه کوفتیه؟
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->